soc.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kamuoyunun Anlamı ve Tarihi | Glynn C. J. et al (2004) Public Opinion, pp. 1-35 |
2 | Kamuoyu Kuramları: Psikolojik algılar | Glynn C. J. et al (2004) Public Opinion, pp. 119-167 |
3 | Kamuoyu Kuramları: Kalıpyargıların oluşumu, Toplumsal normlar ve Kamuoyu | Glynn C. J. et al (2004) Public Opinion, pp. 167-211 |
4 | Kamuoyu Kuramları: Algılar ve görüş oluşumu | Glynn C. J. et al (2004) Public Opinion, pp. 211-255 |
5 | Ekonomik yaklaşımlar | Glynn C. J. et al (2004) Public Opinion, pp. 255-280 |
6 | Kamuoyu verileri nasıl kullanılır | Bardes B.A. and Oldendick R. W. (2007) Public Opinion, Measuring the American Mind, pp. 29-54 |
7 | ARASINAV | |
8 | Kamuoyu nasıl ölçülür | Bardes B.A. and Oldendick R. W. (2007) Public Opinion, Measuring the American Mind, pp. 54-83 |
9 | Görüşlerin kaynakları | Bardes B.A. and Oldendick R. W. (2007) Public Opinion, Measuring the American Mind, pp. 85-110 |
10 | Kamuoyunun yönlendirilmesi | Ed. Norrander B. and Wilcox C. (2002) Understanding Public Opinion, pp. 265-282 |
11 | Görüş araştırmalarında zorluklar: Güvenilirlik sorunu ve güven | Bardes B.A. and Oldendick R. W. (2007) Public Opinion, Measuring the American Mind, pp. 243-258 |
12 | Workshop: öğrenci görüşlerinin anlaşılması/ ölçülmesi | |
13 | Workshop: öğrenci görüşlerinin anlaşılması/ ölçülmesi | |
14 | Workshop: öğrenci görüşlerinin anlaşılması/ ölçülmesi | |
15 | Workshop: öğrenci görüşlerinin anlaşılması/ ölçülmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Glynn C.J, Herbst S., O'Keefe G. J., Shapiro R. Y., Linderman M. (2004) Public Opinion, Westview Press/ Bardes B.A. and Oldendick R. W. (2007) Public Opinion, Measuring the American Mind, Thomson Wadsworth/ Ed. Norrander B. and Wilcox C. (2002) Understanding Public Opinion,CQ Press |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | 1 | 20 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | 1 | 25 | |
Seminer/Çalıştay | 1 | ||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | ||||
2 | Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek | X | ||||
3 | Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. | X | ||||
4 | Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. | X | ||||
5 | Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. | X | ||||
7 | Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. | X | ||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | ||||
9 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). | X | ||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. | X | ||||
12 | Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest