11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


soc.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • farklı kamuoyu araştırma yöntemlerini açıklayabilecektir.
  • survey türü araştırmaları gerçekleştirebilecektir.
  • anket tasarlayabilecektir.
  • kamuoyu araştırmaları için örneklem seçebilecektir.
  • insanların nasıl görüş oluşturduğu ve bunları ankete nasıl yansıttığını tartışabilecektir.
  • kamuoyu araştırmalarının kailtesini değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kamuoyunun Anlamı ve Tarihi Glynn C. J. et al (2004) Public Opinion, pp. 1-35
2 Kamuoyu Kuramları: Psikolojik algılar Glynn C. J. et al (2004) Public Opinion, pp. 119-167
3 Kamuoyu Kuramları: Kalıpyargıların oluşumu, Toplumsal normlar ve Kamuoyu Glynn C. J. et al (2004) Public Opinion, pp. 167-211
4 Kamuoyu Kuramları: Algılar ve görüş oluşumu Glynn C. J. et al (2004) Public Opinion, pp. 211-255
5 Ekonomik yaklaşımlar Glynn C. J. et al (2004) Public Opinion, pp. 255-280
6 Kamuoyu verileri nasıl kullanılır Bardes B.A. and Oldendick R. W. (2007) Public Opinion, Measuring the American Mind, pp. 29-54
7 ARASINAV
8 Kamuoyu nasıl ölçülür Bardes B.A. and Oldendick R. W. (2007) Public Opinion, Measuring the American Mind, pp. 54-83
9 Görüşlerin kaynakları Bardes B.A. and Oldendick R. W. (2007) Public Opinion, Measuring the American Mind, pp. 85-110
10 Kamuoyunun yönlendirilmesi Ed. Norrander B. and Wilcox C. (2002) Understanding Public Opinion, pp. 265-282
11 Görüş araştırmalarında zorluklar: Güvenilirlik sorunu ve güven Bardes B.A. and Oldendick R. W. (2007) Public Opinion, Measuring the American Mind, pp. 243-258
12 Workshop: öğrenci görüşlerinin anlaşılması/ ölçülmesi
13 Workshop: öğrenci görüşlerinin anlaşılması/ ölçülmesi
14 Workshop: öğrenci görüşlerinin anlaşılması/ ölçülmesi
15 Workshop: öğrenci görüşlerinin anlaşılması/ ölçülmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı Glynn C.J, Herbst S., O'Keefe G. J., Shapiro R. Y., Linderman M. (2004) Public Opinion, Westview Press/ Bardes B.A. and Oldendick R. W. (2007) Public Opinion, Measuring the American Mind, Thomson Wadsworth/ Ed. Norrander B. and Wilcox C. (2002) Understanding Public Opinion,CQ Press
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
1
20
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
1
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
25
Final Sınavı
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek X
3 Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. X
4 Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. X
5 Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. X
6 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. X
7 Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. X
8 Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). X
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. X
12 Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010